СУЧАСНІ
ВИМОГИ ДО УРОКУ
1.
Сучасний урок
повинен бути особистісно
зорієнтованим.
2.
Готуючись до
уроку, вчитель покликаний
постійно на кожному
його етапі забезпечувати
реалізацію триєдиної мети
едукації – навчання, розвитку і
виховання.
3.
Як зміст
навчання на уроці, так і вся
конкретна діяльність учителя
і учнів повинна
забезпечувати стан рівноваги
всіх підсистем життєдіяльності дитини : працю душі,
належний
рівень психічної напруги, можливість
спілкування учителя та дітей, нормальний
фізичний стан і
нормальну фізичну поведінку (зведення до
мінімуму дуже шкідливого
для здоровя “
тихосидіння”).
4.
Утвердження домінування
активності учнів на
уроці. Організація
самостійної роботи учнів
забезпечує стан свободи
почуття відповідальності і
партнерства щодо вчителя.
5.
Повноцінна реалізація
суб’єктно – суб’єктних стосунків.
Принцип “золотої середини”, який оберігає
урок від крайнощів. Вимога лібералізації
у навчанні та
вихованні означає лише
подолання авторитаризму.
6.
Структурною нормою
сучасного уроку є
навчальна задача, бо лише
за її допомогою
можна вирішити як
проблеми навчання розвитку
та виховання, так
і завдання індивідуалізації. Побудова уроку
передбачає трансформацію засвоєних
учителем педагогічних технологій
в ланцюг задач
різного рівня, призначених
для дітей з
різними можливостями.
7.
Принцип урахування
етнопсихологічних
особливостей дитини стосується
найперше виховання. Впевненість у собі,
цілеспрямованість, воля та
інші подібні якості
формуються не лише
поза школою, але щоденно
на кожному уроці.
8.
Раціональне співвідношення діяльності
вчителя і учня. Питома
вага діяльності учнів
на уроці повинна
збільшуватись.
Зрозуміло, що під
час побудови сучасного
уроку враховуються й
всі інші (традиційні)
принципи - в тій частині, якщо вони
не суперечать новому
соціальному замовленню, постільки, оскільки інформація
та її засвоєння
стосуються і сучасного
уроку. Урок має відповідати
організаційним, дидактичним,
етичним та санітарно – гігієнічним вимогам. Вони
носять універсальний характер
і реалізацію в будь – якій
системі освіти.
Принципи комунікативної методики
1.
Діти
та вчителі повинні вчитися спілкуватися, співпрацювати, один з одним говорити,
бути партнерами у спілкуванні.
2.
Теми,
тексти та завдання повинні бути цікавими, актуальними, пізнавальними, аутентичними,
змістовними, близькими до реальності, відповідати віковій категорії дітей.
3.
Створення
позитивної атмосфери та мікроклімату для виникнення позитивних мотивів
навчання.
4.
Надання
учням в ході уроку обмінюватися інформацією, враженнями, ідеями, досвідом щодо
заданої теми.
5.
В
центрі уваги – особиста діяльність учнів. Активна участь кожного учня в
навчанні, створення умов для роботи в групах, висловлювання власної думки.
6.
Вчити
учнів дискутувати з приводу актуальних проблем та шукати шляхи для їх розв’язку.
7.
Надання
можливості для самостійної роботи з текстом
8.
Дати
кожній дитині відчути, що вона - особистість, свою вагу та цінність у групі.
9.
Залучення
учнів до творчої співпраці для ефективної підготовки та проведення уроку через
пошукові, особистісно-орієнтивані завдання, проектну методику.
TEACHING TIPS
1.
Plan and prepare
your lessons.
Students always notice if your
lessons are not
prepared. A teacher who relies on spontanious ideas does not inspire
confidence. Always plan your course and
your lessons. Give your students an overview of what you expect them to cover. But,
remember, don’t make your plan too rigid, adapt
to day-today situations.
2.
Expect the best of
your students.
Students will
be serious about
learning English because
nobody likes wasting
time. If you teach
adults, their economic advancement
often depends upon
mastering the language.
3.
Help your
students to build
strategies and self
esteem.
Encourage your
students to use
learning and communication
strategies and self esteem. Build
your students’ confidence. A class that
is not afraid
of making mistakes
is a class
that learns.
4.
Don’t
correct your students
all the time.
In this
classroom, mistakes are ‘good’,
because they help
you learn. Let them
find out about their
own mistakes when
the time is
right. Encourage peer
correction.
5.
Be aware of
individual differences.
We are
all different. Don’t expect your
students to like
the same things. Teachers have
to recognise they
are teaching a
group of different
individuals and not a single
student with 25
faces. Vary your lessons
to adapt to
different learning styles.
Quatations
‘A Great
teacher not only
teaches students, but also
lives their lives
and their interests.’
Elena Ageikina, teacher
methodologist(Donetsk)
‘Great
teachers open their
students’ minds, touch their
hearts, shape their future.’
Natalie Vovchenko,
Head-teacher (Kyiv)
‘The
process of teaching
is very similar
to growing a beautiful tree.’
Elena Urasova,
Head-
teacher (Odesa)
‘Great
teachers are the
ones who ensure
learning, who are constantly
learning themselves, the ones
who care.’
Yulia Moscalenko,
English teacher (Kharkiv)
‘A Teacher is
a national treasure.’
Tatiana
Shcherbakova,
English teacher(Dnipropetrovsk)
‘Great
teachers have a past that
is rich in
memories and a
present that is
full of challenges
because they spend
their days with
the future.’
Laryssa Pas’ko
Teacher-methodologist(L’vyv)
Input means ideas, advice, money or effofts that you
put into a job of activity in order to have it succeeded. Great results can’t
be achieved at once but as you walk step – by – step.”
Olha Vashchuck
English teacher (Chervonohrad)
A Successful lesson is one:
-which provides the learners with profound knowledge
and action;
-which is well- motivated, well-planned,
well-organized:
- which is
experiental and beneficial
INTRODUCTION PHRASES
Approaches to teaching reading
Read the
descriptions of reading lessons given by different teachers. Answer the
questions.
1.
How
can you justify the sequence of activities suggested by teachers?
2.
Which
teaching style is similar to yours?
3.
In
what way does it differ from yours?
Teacher 1
Always goes around the classroom, asking individual students to read
aloud the text one by one. This way, other
students understand the text
better. They can also check their pronunciation as they follow in their
books. They seem to like being successful – at least when they pronounce
sentences correctly.
|
Teacher 2
First gives her students to read the text quickly once for the main
idea. Then the students read the text again and some of them are asked to
tell in their own words what they understood. After that, the students
usually work in pairs or small groups to find answers to more detailed
questions. The teacher believes that such activities provide plenty of
opportunities for student interaction.
|
Teacher 3
Tries out different things when teaching reading. Before her students
read the passage, they discuss the topic or brainstorm topic-related
vocabulary. At the reading stage, they read the passage more than once, each
time doing a different task. The tasks may be: arranging jumbled sentences
into a paragraph, filling a chart or grid, choosing the best answer, etc.
When the students know the content well enough, they role-play the story (if
appropriate), write summaries, etc
|
Developing Comprehension Skills: Reading
·
Pre-reading:
involving the student
Predicting from the title,
pictures, sub-heading
Guessing the answers from
student knowledge and experience
Activating knowledge -what do you already know about….?
Rehearsing language -what do you expect to find out?
Orientation -what more would you
like to know?
·
While-reading:
interacting with the text
Chunking and checking,
differential questioning
Students pose further
questions for each other
Confirmation -were you right, do you
agree/disagree?
Correction -are alternatives clear, are you convinced?
Challenges -what’s new, what are the consequences, what
next?
·
Post-reading:
integrating old and new understandings
Discussion, dramatization,
perspective writing, follow up tasks
Reflection -did you enjoy it, do you know of a similar
situation?
Response -how would you have reacted?
Projection –what can we learn from this?INTRODUCTION PHRASES
1.
AS FAR AS
I KNOW...
2.
IN MY OPINION...
3.
PERSONALLY
I THINK ...
4.
I AM EMBARRASSED
TO ADMIT THAT...
5.
IT CAN BE
ADDED THAT...
6.
BUT IN GENERAL...
7.
I BELIEVE THAT...
8.
IT SEEMS TO
ME THAT...
9.
AS I SEE IT
...
10.
AS FAR AS ..
IS CONCERNED,...
11.
I’D LIKE TO
TELL YOU THAT...
12.
SPEAKING
ABOUT.... IT SHOULD BE
SAID( MENTIONED)
THAT...
13.
IT SHOULD BE
NOTED THAT...
14.
IT SHOULD BE
EMPHASIZED THAT...
15.
WELL, TO RESUME...
16.
FRANKLY
SPEAKING,..
17. BESIDES (MOREOVER, IN
ADDITION TO)...
18.
ONE CAN HARDLY
SAY THAT...
19.
I CAN’T HELP
MENTIONING THAT...
20.
ACCORDING TO...
21.
IN SHORT...
22.
TO CUT A
LONG STORY SHORT,..
23.
TO SUM UP,
I CAN SAY...
24.
FIRST.., THEN..,SUDDENLY.., AFTER THAT(AFTERWARDS)..,LATER.., FINALLY(IN THE END).
25.
GENERALLY
SPEAKING...
26.
SO TO SPEAK..
27.
ON THE ONE
HAND.., ON THE OTHER HAND..
28.
AS A RESULT..
29.
IN SPITE OF (DESPITE) THE FACT
THAT...
30.
EVENTUALLY..
31.
AT ANY RATE..
32.
IN COMPARISON..
33.
ACTUALLY...
34.
IT IS UNDOUBTFULLY
TRUE THAT...
35.
HOWEVER (NEVERTHELESS),...
36.
TO
CONCLUDE, I WANT
TO SAY THAT...
37.
IN
CONCLUSION...
38.
I SUPPOSE...
BUT...
OPINIONS
1. I DON’T
THINK SO.
2. Oh,
COME OFF
IT!
3. OK, BUT...
4. YOR’
RE DEAD
RIGHT
5. ABSOLUTELY.
6. NONSENSE!
7. THAT’S TRUE.
8. YOU’VE GOT
A POINT THERE.
9. I SUPPOSE...BUT...
CONGRATULATIONS!
1.
HAPPY BIRTHDAY!
HAVE A
LOVELY DAY!
2.
WELL DONE!
YOU PLAYED BRILLIANTLY!
3.
CONGRATULATIONS! YOU
WORKED HARD FOR
IT!
4.
WOW! THAT’S
BRILLIANT!
5.
THAT’S
REALLY GREAT NEWS! WHAT ARE THEY
GOING TO CALL
HER?
SPEAKING PHRASES
1.
AT LEAST - ПРИНАЙМНІ
2.
AT ONCE - ВІДРАЗУ
3.
BY ACCIDENT-ВИПАДКОВО
4.
BY MEANS OF...-ЗА ДОПОМОГОЮ..
5.
BY NO MEANS - НІ В ЯКОМУ
РАЗІ
6.
DUE TO...-
ЗАВДЯКИ..
7.
FOR ANY REASON-З ЯКОЇ-НЕБУДЬ
ПРИЧИНИ
8.
FOR THE SAKE
OF..-ЗАРАДИ..
9.
PARTICULARLY-ОСОБЛИВО
10. ON THE
CONTRARY-НАВПАКИ
11. AS A
MATTER OF FACT,-НАСПРАВДІ
12. B
Y THE
WAY(MEANWHILE)...
13. OBVIOUSLY
(PROBABLY)-ОЧЕВИДНО, МАБУДЬ.
14. YOU’RE DEFINETELY RIGHT!
15. UNLIKE..-НА
ВІДМІНУ
Як сприяти саморозвитку
гімназистів
Памятка для педагогів.
1.Оцінювати реальні можливості учнів, рівень їхньої
підготовки. Здійснювати індивідуальний підхід у керівництві саморозвитком.
2
. Кількісний та якісний аналіз рівня навчальних досягнень з кожної предметної теми допоможе дати за необхідності рекомендації кожному учневі щодо корекції знань, стимулювати так звану ближню мету
саморозвитку — ліквідацію прогалин.
3.Учням, що
мають утруднення в самостійному визначенні особистих проблем,
пропонувати чіткий алгоритм, виконання покрокових дій щодо корекції з наданням
конкретних рекомендацій: що саме потрібно вивчити, які джерела інформації при
цьому можна використати, які практичні заняття, вправи, досліди, задачі, завдання виконати для розвитку вміння застосовувати набуті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях.
4.Учням з низькою готовністю до
здійснення саморозвитку пізнавальної діяльності необхідно
надавати конкретнішу інформацію про можливості здійснення діяльності, можливо,
навіть вказувати на сторінки тих чи інших джерел, які потрібно опрацювати. При
цьому давати гімназистам можливість вибору
завдань, способів діяльності з переліку запропонованих.
5.Саморозвиток виникає тоді, коли
учень на основі знань і вмінь, отриманих у процесі навчання та виховання
виявляє недостатність наявних знань для вирішення певної
проблеми. Отже, необхідно створювати саме такі ситуації,
які спонукають учня до самостійного пошуку вирішення проблем, розвивають його ініціативу звернення до додаткових джерел пізнавальної інформації, формують його самостійність. Діяльність школярів переходить на
рівень самоорганізації і саморегуляції.
6.Проблему управління пізнавальною діяльністю учнів слід розв'язувати так, щоб школяр був не об'єктом, а суб'єктом
навчання і виховання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий