Поради вчителю в організації сучасного уроку

  СУЧАСНІ  ВИМОГИ  ДО  УРОКУ

1.   Сучасний  урок  повинен  бути  особистісно  зорієнтованим.
2.   Готуючись  до  уроку,  вчитель  покликаний  постійно  на  кожному  його  етапі  забезпечувати  реалізацію  триєдиної  мети  едукації – навчання, розвитку і            виховання.
3.   Як  зміст  навчання  на  уроці, так  і  вся  конкретна  діяльність  учителя  і  учнів  повинна  забезпечувати  стан  рівноваги  всіх  підсистем  життєдіяльності  дитини : працю  душі, належний  рівень  психічної  напруги, можливість  спілкування  учителя та дітей,  нормальний  фізичний  стан  і  нормальну  фізичну  поведінку (зведення  до  мінімуму  дуже   шкідливого  для  здоровя тихосидіння).
4.   Утвердження  домінування  активності  учнів  на  уроці. Організація  самостійної  роботи  учнів  забезпечує  стан  свободи  почуття  відповідальності  і  партнерства  щодо  вчителя.
5.   Повноцінна  реалізація  субєктно – субєктних  стосунків. Принцип  золотої  середини”, який  оберігає  урок  від  крайнощів. Вимога  лібералізації  у  навчанні  та  вихованні  означає  лише  подолання  авторитаризму.
6.   Структурною  нормою  сучасного  уроку  є  навчальна  задача, бо  лише  за  її  допомогою  можна  вирішити  як  проблеми  навчання  розвитку  та  виховання,  так  і  завдання  індивідуалізації. Побудова  уроку  передбачає  трансформацію  засвоєних  учителем  педагогічних  технологій  в  ланцюг  задач  різного  рівня,  призначених  для  дітей  з  різними  можливостями.
7.   Принцип  урахування  етнопсихологічних  особливостей  дитини  стосується  найперше  виховання. Впевненість  у  собі, цілеспрямованість,  воля  та  інші  подібні  якості  формуються  не  лише  поза  школою, але  щоденно  на  кожному  уроці.
8.   Раціональне  співвідношення  діяльності  вчителя  і  учня. Питома  вага  діяльності  учнів  на  уроці  повинна  збільшуватись.

Зрозуміло, що  під  час  побудови  сучасного  уроку  враховуються  й  всі  інші  (традиційні)  принципи - в  тій  частині, якщо  вони  не  суперечать  новому  соціальному  замовленню, постільки, оскільки  інформація  та  її  засвоєння  стосуються  і  сучасного  уроку. Урок  має  відповідати  організаційним,  дидактичним, етичним  та  санітарно – гігієнічним  вимогам. Вони  носять  універсальний  характер  і реалізацію  в  будь – якій  системі  освіти. 

О.Вишневський
                       
              Принципи комунікативної методики
1.     Діти та вчителі повинні вчитися спілкуватися, співпрацювати, один з одним говорити, бути партнерами у спілкуванні.
2.     Теми, тексти та завдання повинні бути цікавими, актуальними, пізнавальними, аутентичними, змістовними, близькими до реальності, відповідати віковій категорії дітей.
3.     Створення позитивної атмосфери та мікроклімату для виникнення позитивних мотивів навчання.
4.     Надання учням в ході уроку обмінюватися інформацією, враженнями, ідеями, досвідом щодо заданої теми.
5.     В центрі уваги – особиста діяльність учнів. Активна участь кожного учня в навчанні, створення умов для роботи в групах, висловлювання власної думки.
6.     Вчити учнів дискутувати з приводу актуальних проблем та шукати шляхи для їх розвязку.
7.     Надання можливості для самостійної роботи з текстом
8.     Дати кожній дитині відчути, що вона - особистість, свою вагу та цінність у групі.
9.     Залучення учнів до творчої співпраці для ефективної підготовки та проведення уроку через пошукові, особистісно-орієнтивані завдання, проектну методику.
                                                             
                                                      
                                                                                      TEACHING   TIPS
1.              Plan  and  prepare  your  lessons.
Students  always notice if  your  lessons  are  not  prepared. A teacher who relies on spontanious ideas does not inspire confidence. Always plan your course  and your  lessons. Give your students an overview  of what you expect them to cover. But, remember, don’t make your  plan too  rigid, adapt  to  day-today  situations.
2.              Expect  the  best of  your  students.
Students  will  be  serious  about  learning  English  because  nobody  likes  wasting  time. If  you  teach  adults, their  economic  advancement  often  depends  upon  mastering  the  language.
3.              Help your  students  to  build  strategies  and  self  esteem.
Encourage  your  students  to  use  learning  and  communication  strategies  and  self  esteem. Build  your   students’  confidence. A class  that  is  not  afraid  of  making  mistakes  is  a  class  that  learns.
4.              Don’t  correct  your  students  all  the  time.
In  this  classroom, mistakes  are ‘good’, because  they  help  you  learn. Let  them  find out  about  their  own  mistakes  when  the  time  is  right.  Encourage  peer  correction.
5.              Be  aware  of  individual  differences.
We  are  all  different. Don’t expect  your  students  to  like  the  same  things. Teachers  have  to  recognise  they  are  teaching  a  group  of  different  individuals  and  not  a  single  student  with  25  faces. Vary  your  lessons  to  adapt  to  different  learning  styles.



                                                      Quatations
‘A  Great teacher  not  only  teaches  students, but  also  lives  their  lives  and  their  interests.’
                                     Elena  Ageikina, teacher
                                         methodologist(Donetsk)

‘Great  teachers  open  their  students’  minds, touch  their  hearts, shape  their  future.’
                                        Natalie  Vovchenko,
                                          Head-teacher (Kyiv)

‘The  process  of  teaching  is  very  similar  to  growing  a  beautiful  tree.’
                                        Elena  Urasova,
                                       Head- teacher (Odesa)

‘Great  teachers  are  the  ones  who  ensure  learning, who  are  constantly  learning  themselves, the  ones  who  care.’
                                     Yulia  Moscalenko,
                                 English  teacher (Kharkiv)
‘A  Teacher  is  a  national  treasure.’
                                    Tatiana  Shcherbakova,
                 English  teacher(Dnipropetrovsk)

‘Great  teachers  have  a  past  that  is  rich  in  memories  and  a  present  that  is  full  of  challenges  because  they  spend  their  days  with  the  future.’
                                          Laryssa  Pas’ko
                       Teacher-methodologist(L’vyv)
Input means ideas, advice, money or effofts that you put into a job of activity in order to have it succeeded. Great results can’t be achieved at once but as you walk step – by – step.”
                                  
                        Olha Vashchuck
                English    teacher (Chervonohrad)

A Successful lesson is one:
-which provides the learners with profound knowledge and action;
-which is well- motivated, well-planned, well-organized:
- which is  experiental and beneficial
            

              Approaches to teaching reading

Read the descriptions of reading lessons given by different teachers. Answer the questions.
1.     How can you justify the sequence of activities suggested by teachers?
2.     Which teaching style is similar to yours?
3.     In what way does it differ from yours?

Teacher 1
Always goes around the classroom, asking individual students to read aloud the text one by one. This way, other  students  understand the text better. They can also check their pronunciation as they follow in their books. They seem to like being successful – at least when they pronounce sentences correctly.
Teacher 2
First gives her students to read the text quickly once for the main idea. Then the students read the text again and some of them are asked to tell in their own words what they understood. After that, the students usually work in pairs or small groups to find answers to more detailed questions. The teacher believes that such activities provide plenty of opportunities for student interaction.
Teacher 3
Tries out different things when teaching reading. Before her students read the passage, they discuss the topic or brainstorm topic-related vocabulary. At the reading stage, they read the passage more than once, each time doing a different task. The tasks may be: arranging jumbled sentences into a paragraph, filling a chart or grid, choosing the best answer, etc. When the students know the content well enough, they role-play the story (if appropriate), write summaries, etc


Developing Comprehension Skills: Reading
·        Pre-reading: involving the student

Predicting from the title, pictures, sub-heading
Guessing the answers from student knowledge and experience

Activating knowledge       -what do you already know about….?
Rehearsing language         -what do you expect to find out?
Orientation                        -what more would you like to know?
·        While-reading: interacting with the text

Chunking and checking, differential questioning
Students pose further questions for each other

Confirmation             -were you right, do you agree/disagree?
Correction                 -are alternatives clear, are you convinced?
Challenges                -what’s new, what are the consequences, what next?

·        Post-reading: integrating old and new understandings

Discussion, dramatization, perspective writing, follow up tasks

Reflection     -did you enjoy it, do you know of a similar situation?
Response      -how would you have reacted?
              Projection     –what can we learn from this?

          INTRODUCTION  PHRASES

1.                       AS  FAR  AS I  KNOW...
2.                      IN  MY  OPINION...
3.                      PERSONALLY  I  THINK  ...
4.                      I  AM  EMBARRASSED  TO  ADMIT  THAT...
5.                      IT  CAN  BE  ADDED  THAT...
6.                      BUT  IN  GENERAL...
7.                      I  BELIEVE  THAT...
8.                      IT  SEEMS  TO  ME  THAT...
9.                      AS  I  SEE  IT ...
10.             AS  FAR  AS ..  IS  CONCERNED,...
11.             I’D  LIKE  TO  TELL  YOU  THAT...
12.             SPEAKING  ABOUT.... IT  SHOULD  BE  SAID( MENTIONED)  THAT...
13.             IT  SHOULD  BE  NOTED  THAT...
14.             IT  SHOULD  BE  EMPHASIZED  THAT...
15.             WELL,  TO  RESUME...
16.             FRANKLY  SPEAKING,..
17. BESIDES (MOREOVER, IN  ADDITION  TO)...
18.             ONE  CAN  HARDLY  SAY  THAT...
19.             I  CAN’T  HELP  MENTIONING THAT...
20.             ACCORDING  TO...
21.             IN  SHORT...
22.             TO  CUT  A  LONG  STORY  SHORT,..
23.             TO  SUM  UP,  I  CAN  SAY...
24.             FIRST.., THEN..,SUDDENLY.., AFTER THAT(AFTERWARDS)..,LATER.., FINALLY(IN THE END).
25.             GENERALLY  SPEAKING...
26.             SO  TO  SPEAK..
27.             ON  THE  ONE  HAND.., ON THE  OTHER  HAND..
28.             AS  A   RESULT..
29.             IN  SPITE  OF (DESPITE) THE  FACT  THAT...
30.             EVENTUALLY..
31.             AT  ANY  RATE..
32.             IN  COMPARISON..
33.             ACTUALLY...
34.             IT  IS  UNDOUBTFULLY  TRUE  THAT...
35.             HOWEVER (NEVERTHELESS),...
36.             TO  CONCLUDE,  I  WANT  TO  SAY  THAT...
37.             IN  CONCLUSION...
38.             I  SUPPOSE... BUT...



            OPINIONS

1.      I  DON’T  THINK  SO.
2.      Oh, COME  OFF  IT!
3.      OK,  BUT...
4.      YOR’ RE  DEAD  RIGHT
5.      ABSOLUTELY.
6.      NONSENSE!
7.      THAT’S  TRUE.
8.      YOU’VE  GOT  A  POINT  THERE.
9.      I  SUPPOSE...BUT...

       

     CONGRATULATIONS!

1.          HAPPY  BIRTHDAY! HAVE  A  LOVELY  DAY!

2.          WELL  DONE! YOU  PLAYED  BRILLIANTLY!

3.          CONGRATULATIONS! YOU  WORKED  HARD  FOR  IT!

4.          WOW! THAT’S  BRILLIANT!

5.          THAT’S  REALLY  GREAT  NEWS!  WHAT  ARE  THEY  GOING  TO  CALL  HER?


      SPEAKING  PHRASES

1.            AT  LEAST - ПРИНАЙМНІ
2.            AT  ONCE - ВІДРАЗУ
3.            BY  ACCIDENT-ВИПАДКОВО
4.            BY  MEANS  OF...-ЗА  ДОПОМОГОЮ..
5.            BY  NO  MEANS - НІ  В ЯКОМУ  РАЗІ
6.            DUE  TO...- ЗАВДЯКИ..
7.            FOR  ANY  REASON-З  ЯКОЇ-НЕБУДЬ  ПРИЧИНИ
8.            FOR  THE  SAKE  OF..-ЗАРАДИ..
9.            PARTICULARLY-ОСОБЛИВО
10.    ON  THE  CONTRARY-НАВПАКИ
11.    AS  A  MATTER  OF  FACT,-НАСПРАВДІ
12.    B Y  THE  WAY(MEANWHILE)...
13.    OBVIOUSLY (PROBABLY)-ОЧЕВИДНО, МАБУДЬ.
14.    YOU’RE  DEFINETELY RIGHT!
15.    UNLIKE..-НА ВІДМІНУ

Як сприяти саморозвитку гімназистів
               Памятка для педагогів.

1.Оцінювати реальні можливості учнів, рівень їхньої підготовки. Здійснювати індивідуальний підхід у керівництві саморозвитком.
         2 . Кількісний та якісний аналіз рівня навчальних досягнень з кожної предметної теми допоможе дати за необхідності рекомен­дації кожному учневі щодо корекції знань, стимулювати так звану ближню мету саморозвитку — ліквідацію прогалин.
         3.Учням, що мають утруднення в самостійному визначенні особистих про­блем, пропонувати чіткий алгоритм, ви­конання покрокових дій щодо корекції з наданням конкретних ре­комендацій: що саме потрібно вивчити, які джерела інформації при цьому можна використати, які практичні заняття, вправи, досліди, задачі, завдання виконати для розвитку вміння застосовувати набу­ті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях.
4.Учням з низь­кою готовністю до здійснення саморозвитку пізнавальної діяльності необхідно надавати конкретнішу інформацію про можливості здій­снення діяльності, можливо, навіть вказувати на сторінки тих чи ін­ших джерел, які потрібно опрацювати. При цьому давати гімназистам можливість вибору завдань, способів діяльності з переліку запропо­нованих.

5.Саморозвиток виникає тоді, коли учень на основі знань і вмінь, отри­маних у процесі навчання та виховання виявляє недостатність наявних знань для вирішення певної проблеми. Отже, необхідно створювати саме такі ситуації, які спонукають учня до самостійного пошуку вирішення проблем, розви­вають його ініціативу звернення до додаткових джерел пізнавальної інформації, формують його самостійність. Діяльність школярів переходить на рівень самоорганізації і саморегуляції.

6.Проблему управління пізнавальною діяльністю учнів слід розв'язувати  так, щоб школяр був не об'єктом, а суб'єктом навчання і виховання. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий